Kuchnia Andrzeja

Wpis

sobota, 11 marca 2017

Prosta Owsianka

Jeśli znudziliście się jedzeniem na śniadanie kanapek: już Wam tak nie smakują albo uważacie, że nie jest to najzdrowsza dieta to mam dla Was prostą alternatywę. Owsianka czyli ugotowane płatki owsiane to posiłek po pierwsze zdrowy, a po drugie pozwala na dostarczenie odpowiednich makroskładników. Owsiankę można przygotowywać na wiele sposobów, pokażę przykładowy.

 

Zaczynamy od ugotowania płatków owsianych. Ilość zależy od Waszego widzimisię. Ja często jem nawet powyżej 100 gramów płatków, ale większość ludzi tyle ich nie potrzebuje ;) 

1. Gotujemy płatki owsiane z wodą. Ilość ustalamy indywidualnie, długość gotowania zależy od rodzaju płatków (pełnoziarniste, błyskawiczne itd.).

2. Po ugotowaniu płatków dolewamy mleka i właściwie to najprostsza owsianka. Jednak nie będzie ona super smaczna. Ja dosładzam ją zwykle łyżką miodu. Do tego dodaję orzechy włoskie (bardzo zdrowe źródło tłuszczy), jeśli mam ochotę to skrojonego banana. Ponieważ w mojej diecie jest duże zapotrzebowanie na białko, to dodaję także serka wiejskiego. Taki posiłek jest bogaty we wszystkie makroskładniki: węglowodany, białka i tłuszcze (te zdrowe).

3.  To jakie dodajecie składniki zależy tylko do Was i od Waszej fantazji. Zależy też od Waszych celów żywieniowych. Można przykładowo dodać cynamon, który pomaga spalić tłuszcz itd.

 

 

Szczegóły wpisu

Tagi:
brak
Autor(ka):
alehistoria
Czas publikacji:
sobota, 11 marca 2017 04:22

Polecane wpisy